1 Juni

Redan juni, tiden går fort nu! Sitter ute i min kära klänning och äter frukost och de verkar bli sol hela dagen idag, och detta skulle inte bli en väderblogg, neeej. Idag så skulle vi kanske åka in till Grästorp och kolla på lite skor, converse börjar bli lite för varmt nu. Lollo kommer också någon gång idag och så sover hon här. Saknat min bästi♥
 
Planerna för Highie idag har jag inte bestämt, antingen så blir det ett markarbetspass med upphöjda bommar och något litet minihinder eller så blir de kanske en liten skritttur ute. Dom fick nämligen gå ut i den nya hagen igår med massa gräs, dock gick dem bara 3 timmar där då men idag går de där hela dagen. Så de kan ju hända att han är lite dåsig efter första hela dagen där trodde Lotta. Men jag får se hur han känns när jag börjar rida helt enkelt. Är han lite trött så rider jag lite i paddocken och sedan skrittar jag ut en liten kort rundan Emma beskrev för mig. Vill ta de någon dag då han kanske är lite trött eftersom att jag inte har någon aning om hur han kommer bete sig och om han har massa energi så finns de säkert mycket roligt att kolla på! De jag inte gör idag gör jag nog imorgon.
 
 
//Matilda

Kommentarer
Postat av: Hanna

Först och främst- superkul att du vann Highway! Tycker han verkar vara en riktigt trevlig och schysst häst :)

Du rider bara på bana och vill vänta med att rida ut tills du får sällskap. För mig låter det bara helt feeeeel. Att hästen ska trimmas på bana största delen av sitt liv är så fel uppfattning. Alla stora bloggare gör så- alla yngre tjejer och killar tar efter för det är säkert så man bygger upp en häst. Förhoppningsvis vet du säkert att det inte stämmer :) tror att anledning till varför du rider i paddock är rädsla. Man bygger upp så mycket negativitet och faror med att rida ut och gör en sån grej av det. Största delen av ridningen bör hästen få spendera i skogen. Det borde vars en självklart. Du borde ge dig ut bums, sällskap eller ej, åtminstone i skritt. Det skulle göra både dig och Highway gott tror jag. Du kan göra allt du gör i paddocken ute i skogen också så det finns ingen anledning till att inte rida ut. Visst, han kanske är tittig

2013-06-01 @ 23:39:34
Postat av: Hanna

Råkade visst publicera kommentaren innan jag var klar. Är han tittig blir han inte mindre skraj av att knappt få komma ut. Enda sättet att göra honom tryggare är att göra skogsturerna till en del av vardagen.

Jag hade hemma en fyråring som endast var riden rakt fram med ledarhäst ett fåtal gånger när jag fick hem honom. Första ridturen var ute i skogen (med cykelsällskap) pga att jag inte kände hästen, han var ung och jag hade ingen unghästvana. Han var lite tittig och kunde absolut ingenting. Vi var i paddocken MAX en gång per vecka. Hästen blev kolugn, tog täten, red ut själv, kunde galoppera jämsides med andra, efter osv. Allt fungerade med honom. Från att knappt blivit riden alls. För honom var det så ridpassen gick till, inget konstigt med det. Och det är det inte heller.

Ville mest ge dig en tankeställare och inspiration med min historia. Jag försöker inte komma och bossa och bestämma över dig och din häst men jag tycker ändå du ska fungera på innehållet i min kommentar. Ut och njut av naturen med pållen! :) önskar er all lycka. Du kommer säkert få mycket glädje av honom!

2013-06-01 @ 23:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0