Brännboll

Då var ännu en skoldag över. Kostymbrännbollen var väl sådär lagom rolig, min klass var grym, dock himla orättvisa favoriserande dommare, haha. Vi blev dessutom diskade, lagom munter klass. Jaja, solen har iallafall vart framme hela dagen. 
 
Idag så rider mamma Highway, får se om jag rider lite också. Ska kolla med Lotta om de kan börja gå lite mer i den nedbetade hagen för man märker verkligen vad Linda menade med att han är lättfödd, hans mage har nämligen blivit lite för rund nu enligt mig. Men har dratt ner på allt kraftfoder så han får knappt någon betfor nu. 
 
Får ta och ursäkta för min dåliga uppdatering också men så blilr de ibland!
 
 
//Matilda

Kommentarer
Postat av: Amanda

Får han ingen betfor nu? De är väll bra för hästarna hälst att den är lite extra blöt då får de i sej vatten samtidigt som betforen så de blir lite piggare o glada! Ge bara bettfor om du inte vill ge något annat de gjorde jag till min häst ;:)

Svar: Han får fortfarande betfor men inte lika mycket som innan då de inte behövs helt enkelt, han går på gräs med mycket näring osv i, den andra hästen som går där tränas och hoppas och får inget kraft eller så alls och klarar sig fint på de. Sen är ju Highway bara 5 och sätter fortfarnde muskler och behöver energin från havren :)
Matilda Scander

2013-06-11 @ 21:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0