Ensam hemma & gårdagens träning!

Vaknade ganska sent idag, skönt att sova ut lite efter att ha gått upp tidigt. Ensam hemma hela dagen då resten av familjen är i Sunne där min lillebror tävlar i modellflyg, inte små flygplan om ni tror de, de är typ 3m långa..
Det är Nordiska mästerskapen så håller tummarna för honom nu, men han ledde varje sekvens igår, grymt att han som är 12 år är bättre än alla vuxna!
 
Hoppas på att vädret klarnar upp för nu är de lite molnigt och tråkigt, hoppas på att kunna ligga ute och sola lite. De är vad jag planerat för dagen, bara ta de lugnt, haha. Men Lollo kommer senare och då ska vi åka ut till stallet. Highway  får gå ett lugnare joggingpass, böja igenom i lång och låg form. Skönt för både honom och mig efter gårddagens träning.
 
Träningen igår gick både dåligt och bra. Han fick stå i förrgår eftersom han hade dargit av sig en sko i hagen, men som tur va så hittade vi den och Lotta kunde sätta dit den igen, superbra! Så han hade lite energi igår och var lite otålig. Vi började som förra gången med att kolla av att han lyssnade på hjälperna. Red på ett mindre fyrkantspår i halva paddocken. Flyttade honom sidvärts på långsidorna och ökade på kortsidorna. De blev bättre och bättre. I högervarvet tog de dock imot lite och en gång så gick inte jag ur tillräckligt fort så då protesterade han med ett litet luftspång, haha söten. Jag satt iallafall kvar och vi fortsatte lite till på övningen. Travade över lite bommar på volt och de gick bra. I galoppen så blev han lite jobbig så gick ut på stora spåret, ökade och minskade i båda varven och han lyssnade jättebra! Travade sedan av på en volt och han var superfin. Både jag och han var helt slut men han verkade ganska nöjd med sig själv!
 
Har film från när jag nästan ramlade av i luftsprånget, vill ni se?
 
//Matilda
 
 

Kommentarer
Postat av: linda

Ja vi vill se!!! :D ;)

2013-06-07 @ 13:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0