Han fortsätter att leverera

Ååååå vad fin min älskade häst är♥ Red efter min plan, först lite lättare dressyr, tog upp honom lite högre i formen än jag låtit honom gå innan. Blir inga klockrena pass när jag kräver så pass mycket av honom eftersom jag inte gjort de innan så blir han lite tjurig imellanåt och stretar emot lite. Men det är bara att fortsätta och inte låtsas om honom så brukar han ge sig. Efter en stund kom Lotta och jag bad henne och mamma att ställa iordning ett hinder. Hoppade samma som förra gången fast räcke idag. Började med en travbom innan och första gången tog de stopp, vi la ner och jag skrittade över. Kom sedan igen på de nerlagda och han tog ett litet skutt över. Höjde upp de igen och han hoppade snällt över. Tog sedan bort bommen och kom i galopp ett par gånger. De gick fint, han dtod emot lite i början och blir lite osäker, men när han skuttat över så blev de ett par små glädje bockningar efteråt, söten! Sista gånge bjöd han riktigt fint och tog verkligen i de sista galoppsprången innan. Gäller att hålla om honom röra på bettet hela vägen mot hindret och sedan driva på efter. Han blir lätt lite osäker, för när han väl kommer över dendär lilla tröskeln så kommer verkligen hoppglädjen fram, för roligt tycker han att det är! Ska försöka hoppa ganska ofta, bara ta de lugnt och låta honom bygga upp mer självförtroende. Men hoppa ofta, inte rena hoppass och inte mycket utan mer som idag, lite i slutet. Just för att de inte ska bli något märkvärdigt utan något helt vanligt  lixom :)
 
Bilder från en annan dag, såhär fint väder var de minsan inte idag, kan ju säga att vi var ganska väldigt blöta av regnet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0