Highway idag&igår

Igår: Blev markarbete igår. Hade de som jag hade de förra lördagen. Två upphöjda bommar på klossarna på ena långsidan och ett litet hinder i början på andra, la ett kloss på medellinjen också som jag hoppade på volt. Förra veckan lät jag honom mest rulla på utan att störa honom, då ville jag ju bara känna hur han kändes. Men igår satte jag mig ned och bad honom vänta på mig. De funkade fint, han har inte rikitgt alltid koll på sina ben och ibland när vi kommer i trav bra och fint så travar han över med frambenen och hoppar med bak, ser himla roligt ut på kort, haha. Samma sak på de lilla hindret, jag höll i och han fick vänta på mig och han lyssnade bra även här. Hoppade bara mini, högst 50 cm kanske. Men vill varken sätta upp några direkta övningar med avstånd och sånt då de kan bli så fel med avstånd och han är ung så vill ge honom bra förutsättningar. Men han tycker att de är himla roligt och vill göra rätt :) 
Min sits blir så ful på småhinder XD
 
Idag: Eftersom att han kännts så bra nu de sista så ville mamma rida honom lite idag. Lotta red samtidigt och sedan frågade hon om jag ville prova Cardatch lite. Så jag fick sitta upp och de var skillnad från min lilla häst kan jag säga. Cardatch är 175+, stor som ett hus och en riktig hopphäst. Han var väldigt annorlunda och lite klurig i ridningen, ingen lätt häst över huvudtaget. Jag red mest på en volt och Lotta hjälpte mig med hur jag skulle göra. Fick till det stundvis i traven och skritten, galoppen var svårare men han var väldigt rolig ändå, men svår. Sedan hoppade Lotta upp igen och hoppade några språng och han hoppade himla fint. Mamma kände sig klar så jag satt upp på Highway och red lite medan jag väntade på att Lotta skulle bli klar. Han kände ganska fin, men lite trött, var ju varmt och kvavt. Sedan skrittade jag och Lotta ut en sväng. H skötte sig superbra, skrittade ut lite igår också men bara en liten bit. Var något skrot han kollade lite på men han brydde sig inte särskilt mycket och var lugn trots flugor och bromsar!
 
Har dessutom haft honom själv i stallet båda dagarna och de har gått bra, han var lite gapig en liten stund men sedan var han lugn och som vanligt igen :)
 

//Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0