Sadelproblem

Våran sadel har inte legat helt hundra de senaste. Den har inte legat helt stilla över ryggen och glider bak. Först trodde jag att de berodde på att han hade blivit lite rundare om magen och att de skulle bli bättre när han bantat lite. Men nu har de stått på grus och hans mage har återgått till de normala mer eller mindre. Igår efter jag skrittat fram honom för hand så hade sadeln glidit bak ca 15 cm, inte okej. Tror att de kan vara de som gjort att han surar till lite ibland, för jag hamnar ju längre bak om sadeln gör de, också mina skänklar.
 
Men ska ta en sväng in på Skara Hästsport idag och köpa en bricole och hoppas på att de gör susen!
 
Hittade några som jag tyckte såg bra ut, vill ha en i läder iallafall!
FÖRBYGEL WORKING SILVER DYONFÖRBYGEL BRUSSELS TOLGA
 
//Matilda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0