Soccan hoppningen igår

Strök planerna för markarbete igår och hoppade istället, det blev inte alls så varmt som jag trodde och hon var varken trött eller svettig efteråt, så det var nog ingen fara! Hon var piggelin  och det kändes riktigt bra! Vi hade bara roligt och jag kände att hon hade självförtroende och visste vad hon skulle göra, vad det var som gällde. Kände inte att hon tvekade någon gång och hon sög till hinderna. I början hade vi lagt lite fel avstånd så en gång blev det 4,5 istället för 4 och när vi skulle ha ett galoppsprång i kombinationen blev det studs istället, men vi fixade till det och då gick det himla bra efter det!
 
La till ett hinder varje gång typ och sista gången låg kombinationen på 80, 85 och de andra hinderna på 1 m och 1,05 m. Men hinderna är ju ändå inte så höga så vi kan mest busa över. Sen om det blir högre kanske vi får ha lite mer kontroll, men samtidigt brukar vi inte hoppa så mycket högre och tävlingsmässigt kommer vi hålla oss i dem lite lägre klasserna som jag planerar. Så vi kan nog allt fortsätta såhär ett bra tag till ;) ingen idé att ta det på så blodigt allvar. Längesedan jag hade så roligt när vi hoppade! Förra helgen hoppade vi ju typ max 60 cm och det märktes att hon tyckte det var roligare när det fanns lite mer att ta tag i. Okej att det inte ser så snyggt ut och vi mest gasar runt banan, men vad gör det? 
Och visst klädde hon i Scapa schabraket? ^^
 
/ Olivia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0