Test

Blev lite tomt från mig här igår. Men var helt enkelt inte på humör. Transporten blev iallafall städad och fin, redo för söndag. Tränade för Linda igår och ja, han var väldigt bråkig i början, han har varit lite sån nu de senaste dagarna. Har ju haft honom i en månad och nu börjar han testa, plus att de varit varmt och mycket insekter, vilket inte han är van vid. Så han har stått imot lite och kickat och gjort något luftsprång. Med Linda så fokuserade vi bara framåt och mycket tempoväxlingar och de blev bra i slutet. 
 
Idag så var vi i stallet tidigt och jag red vid 9, hade hoppats att de skulle va lite svalt. Men stekande sol blev de. Lotts sa att jag kanske skulle prova att ta ett galoppass och tänka fram samtidigt som han fick göra av med lite energi så han inte skulle ha så mycket över till att konstra sig. Skrittade ett bra tag och travade bara fram lite. Började sedan med galoppen i höger. Fattningen blev sådär, men han är ju ganska stor i steget så för att få till en bra galoppfattning så behöver han va väldigt samlad, men de ville jag inte göra idag då fokus var fram. Men de rullade på bra. Ökade och minskade hela tiden. I minskningarna försökte jag använda tyglarna så lite som möjligt och bromsa upp mer med kroppen och det svarade han väldigt bra på. La först inget fokus på formen men efter en stund tog jag in honom på en volt och krävde lite. Funkade bra i vänster också och tog sedan lite i höger igen. Även fast vi inte la något fokus på formen så var han väldigt fin och avslappnad när jag travade av, så han kom verkligen igenom i hela kroppen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0