Transportletande

Just nu håller vi på att leta runt efter en bra transport. Ska iväg på ridläger snart så tills dess behöver vi ha en egen. Vi har kikat runt på massa annonser och hört vad andra med mer erfarenhet en vi har att säga. 
 
Har ialllafall lite olika "krav" på transporten:
 
*Ska vara ljus och rymlig invändigtingen mörk och trång, de hade iallafall inte jag velat ha om de var jag som skulle åkt i den
*Bra sadelkammare, ingen liten där man knappt får in sadeln, det är nog en av de viktigaste sakerna för oss eftersom vi inte kan ha något hästigt i bilen.
* De ska vara bra med plats framför främre bommen. När de kommer till denna punkten har jag ratat många transporter eftersom att många har sadelkammare som går in väldigt mycket i lastutrymmet vilket så de blir trångt framför bommen.
 

De märkena vi kollat lite extra på har varit BOJ och Thule, bara hört bra sakedr om dom och de uppfyller mina "krav". Jag själv hoppas mest på att vi kan få tag på en Thule Excellent just eftersom att den har väldigt stor sadelkammare. Ända problemet är att nästan alla transporter ligger väldigt lågt när de gäller maxvikten. Självklart går de att klassa upp men jag ska på läger redan nästa söndag och innan de går de inte att fixa de. Men de ska nog lösa sig, vi ska ta och mäta H´s mage och se om vi kan få fram på ett ungefär vad han väger.
 
 
//Matildama

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0