Bästa ridpasset!

Idag var de bästa passet vi har haft hitills. Linda hann inte komma så de blir på torsdag istället. Lotta var med och hjälpte mig en stund och la ut lite bommar med olika avstånd och några som en solfjäderpå volt. De började bra från början och jag tänkte på de hon sa igår och han var såååå fin! Bommarna hjälpte bra och han fick fundera på vart han satte fötterna och speciellet dem på volten gav en liksom "kvitto" på vart jag hade honom. En stund var han sådär jättefin, formen satt perfekt och han trampade på bra, vilken känsla! Lottas kommentar " de ser ut som ni bara flyger fram", sedan orkade han ju inte bära sig så så länge men jäklar, nu vet jag vad jag ska sträva efter. 
 
Högergaloppen satt fint, även fattningen. Vänster var lite krångligare och då blev han lite tjaffsig men då var både han och jag trötta så när vi fixat den bra så travade jag av.
 
Är verkligen så nöjd att jag hittat knapparna, tack vare Lotta vars hjälp har gjort sån stor skillnad på bara en dag. Så glad att vi kan ha honom hos henne och Johan!
 
Min Prins♥
 

//Matilda

Kommentarer
Postat av: Lisa

Förstår att han är ny, ung & att du vill lära känna honom, men när tänker du rida ut med honom? Är du knte rädd att han ska tröttna på dressyren totalt fall du bara kör det dag ut och dag in? Och tröttnar inte du själv? Hahaha eller det kanske bara är jag som trött ar på att göra samma sak hela tiden ;)

2013-05-29 @ 01:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0