Bett

Har ju som sagt lite svårt att få Highway att gå fram till bettet som jag vill. Utan han kryper istället ihop lite förmycket och vill då inte ta stöd längre fram och blir alldeles för samlad. Just nu har vi ett tredelat bett med fasta ringar som är 14 mm tjockt om jag inte minns helt fel. Egentligen har vi varit ute efter ett som är 16 mm tjockt men de ska tydligen vara svårt att hitta i hans "lilla" storlek har vi fått höra. Varken jag eller mamma är några bettexperter direkt men Olivia hade något bett hon trodde kanske skulle funka som jag isåfall skulle kunna få låna och prova innan vi köper ett eget. Lotta trodde att vi kanske skulle kunna försöka med ett tvådelat bett eftersom att de lägger sig på ett annat sätt i munnen.
 
Sedan behöver de ju inte ha med bettet att göra, men jag har provat de jag kunnat komma på när han inte velat ta stöd. Men vi har bokat en träning för Linda nästa tisdag. De är hon som äger ridhuset som bi kommer rida i ibland och hon verkade bra sa mamma så de ska bli roligt att höra vad hon säger! :)
 

Kommentarer
Postat av: Josefine

På hööks finns 16 mm anatomiskt tre delat :) tror de kostar ca 250kr

Svar: Tack för tipset :)
Matilda Scander

2013-05-22 @ 11:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0