Fredag kväll

 
Skoldagen var superbra, vi käkade pizza på rasten och det gjorde jag och Matilda ikväll med så nu har jag ätit pizza igårkväll, till lunch och ikväll. Hihi men det är ju så gott!!! 
Slutade vid 2 och då åkte jag med Matilda och hennes mamma till Skara Hästsport och fyndade lite på rean, dock bara behövliga grejer och nu har jag prickat av 2/4 grejer på min "måste köpa" lista. Sen kom vi hem runt 7 tiden och då red jag ett dressyrpass. Mycket galopp och träning på att få fram henne, riktigt bra för oss båda för det är våran svaga punkt att hon vill krypa ihop i galoppen och bli tung och seg. Men idag blev det mycket bättre! Red en halvtimme eller något, men intensivt. Tränade inte så mycket i traven idag, och inte heller så mycket förflyttningar utan jag kände att vi verkligen behövde ett pass med bara fokus på galoppen. 
 
Annabell skulle jag skritta barbacka i paddocken. Hon tjurade direkt och så bitchig var länge sedan hon var, hon typ hoppade framåt en gång när jag sa till henne och det är inte hon, för hon brukar inte vara så tjurig vid den här tidsperioden. Och hon kändes inte jämn, inte alls.. Testade en trav bara för att, men saktade av efter bara något steg för hältan kändes tydlig. Skit oxå.... Vill verkligen åka in och kolla henne NU, jag vill veta vad det är om dom hinner något och inte gå här hemma och inte veta någonting alls. Blir helt galen på att bara gå här hemma och veta att hon inte är ren överhvudtaget. 
 
/ Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0