Funderingar

Enda sedan vi vann Highway har tankarna snurrat i huvudet. Ni vet allt det där som man aldrig behöver tänka på som ridskoleryttare är sånt som man nu själv ska ta hand om. Allt från olika slags utrustning, täcken osv till vilken vetrinär man ska. Vilka tränare ska man rida för? Hur ska ridpassen läggas upp? Finns typ tusen miljoner sånnahär saker som man funderar på. Men självklatt är det väldigt roligt att få bestämma sånt här själv, ihop med mamma då men ändå. Skönt att kunna bestämma själv vad man ska göra när man ska rida och kunna anpassa sig efter dagsformen och vad som behöver jobbas på just då och kunna få ut det man vill av passet.Sedan att kunna använda de saker man själv tycker funkar bäst som bett ex.
 
Nej men den "friheten" ,eller vad man ska säga, att göra som man själv vill och tycker blir bäst är något jag verkligen saknar när jag ridit på ridskolan. För mig blir det även en trygghet att få bestämma själv över hästen man rider. Hur många gånger har man inte "blivit av med" favorithästen för att den kanske inte passade ridskolan eller skulle gå i pension? Då har man inget att säga till om, men min egen häst är ingen som kan ta ifrån mig på de sättet.
 
Nej trots att det är roligt att rida på ridskola också då de har sina fördelar eftersom man alltid rider med någon och alltid kan få hjälp så har jag alltid sagt att om jag skulle ha valet mellan att vara ridskoleryttare och privatryattare så skulle jag inte tveka en sekund!
 
Jag och underbara lilla Pinia som tyvärr inte stod på ridskolan så länge som jag ville , kan inte annat än att sakna den speciella ponnyn♥
 

//Matilda

Kommentarer
Postat av: Emilia Magnusson

Pinia har jag träffat här i Linköping haha!
Hon stod uppstallad i mitt stall ett tag :)

2013-05-17 @ 15:58:02
URL: http://livetsomemilia.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0