Glad häst!

Markarbetspasset idag gick himla bra om jag får säga de själv dock lyckades vi krångla till det någon gång men men! Red fram i ganska lång form och ville mest bara få honom att slappna av, fanns mycket kul att kolla på idag. Var ganska varmt så ville inte göra något jobbigt så att han blev trött innan vi knappt börjat. Kom på cavalettin någon gång och det fixade han fint. Travade även över de upphöjda bommarna någon gång. När de känndes bra började jag galoppera, och idag satt fattningarna finfint! Kom på de upphöjda bommarna ett par gånger, stod mest upp och lät honom rulla på i en jämn takt och de fixade han fint.
 
Som avslutning så ställde vi upp ett litet kryss som jag tänkte först bara ta och trava över. Men en halvmeter innan så tog det stopp, haha. De var som att han inte riktigt förstod vad han skulle göra och tyckte att de såg lite konstigt ut, haha söten. Men la bara en volt och kom igen och denna gången gick han mycket tveksamt över och lyckades välta halva hindret på köpet, men de verkade inte oroa honom inte. Men bad mamma ändra de till ett miniräcke istället kom i trav och de var inga konstigheter så rullade på i galopp några gånger sedan och det gick prima. Men sedan blev det nog lite för roligt med detta lilla hinder för han fick för sig att ta världens skutt över så då hängde jag inte rikitgt med, haha. Men ingen skada skedd och han pinade på så glatt så. Kom en sista gång i trav bara för att avsluta bra och sedan travade jag av en mycket nöjd lite häst!
 
Riktigt nöjd med honom idag trots någon liten miss. Men det är så skönt för när de kommer till ridningen så stressar han sällan upp sig utan fortsätter lika nöjt. Han tyckte att det var roligt och jag med även fast de inte var mer än upphöjda bommar typ. Både han och jag har nog tröttnat lite på att rida dressyr i paddocken nu. Men kan inte rida ut själv med honom första gången utan då är det bra om han har med sig någon kompis så ska rida med Lotta någon dag när vi båda kan.
 
//Matilda

Kommentarer
Postat av: Annie

Är det bara du som rider eller också din mamma? :)

2013-05-25 @ 23:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0