Highway 19 maj

Highway var lugn och avslappnad i stallet idag, märks på hela honom att han känner sig mer och mer hemma med både oss och stallet, skönt!
 
Planen var som sagt ett kortare pass och de blev de också. Red i ca 30 min och ville få fram honom mer till bettet så att han inte kryper ihop. Han behöver gå mycket fram för att orka bära sig nu och de har kännts som att han inte riktigt vågar ta stöd på bettet. Men han var fin för de mesta, lite tjaffsig i munnen och med huvudet ibland. Men pratade med Lotta lite efter jag ridit och hon sa att han kanske testar lite och känner in mig lite och så. Men de är lite svårt för jag vet inte riktigt vad jag ska göra alla gånger och ibland kan de vara svårt att veta vad jag strävare efter för ibland så tycker jag att han har ett bra tempo men då är de lite för långsamt. Han har ju så stort steg den lilla hästen!
 
Men sen så har jag lite höga krav på mig själv ibland och att allt ska bli perfekt från början. Jag vet ju hur bra han är och vill verkligen ta vara på de och göra rätt!
 
//Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0