Lite blandat

Godmorgon! Har en lång skoldag framför mig, känns som att dagens jobbigaste blir att orka hålla mig vaken, så himla trött. Kom hem sent från stallet igår. Lotta kom och hjälpte mig när jag red med hur jag skulle göra när han håller på med huvudet, mycket halvhaleter, lirka osv. Hablodlever lite djup i formen och gick in lite bakom lod men vi lät honom göra de, fokusen låg på att han inte skulle gå emot och hålla på med huvudet. Jag har ju inte riktigt vetat hur jag skulle göra samtidigt som jag inte velat pressa honom ifall de var jag gjorde fel eller om han inte trivdes med bettet eller om han var trött och jag krävde för mycket. Men de handlar mer om att han testar så fort de blir lite jobbigt. Samma sak med att han kollar en del, han är ju lite sån, han ser och hör allt. Men vi tror att han testar de en del ocksåmför Lotta sa de att så fort jag kom åt honom så skulle han kolla på något.
 
men han blev iallafall fin och Lotta tyckte att trots att han testar så syndes de att vi kände varandra bättre och var ett team. All hantering går framåt och efter jag ridit så var han så gosig och  bara stod och halvsov, söten
 
Känner att jag tappade tråden lite nu när jag tänkt skriva om dagen.  Har två timmars so nu, ganska segt faktiskt. Ikväll blir det ev. Träning för Linda, om inte hon hann så får vi se vad jag hittar på, kanske jogga med lite bommar på volt, Lotta sa att de brukar funka bra för att få igenom honom. 
 
//Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0