Min utrustning (1)

Har sett en del som skriver om sin utrustning, så tänkte göra de jag med! Tänkte iallafall skriva om mina hjälmar, stövlar/skor och schabrak, sen får vi se om de blirnågot mer. Något annan utrustning/ridkläder ni vill att jag skriver om?
 
Tänkte iallafall börja med mina hjälmar.
 
1. Sammetshjälm från John Whitaker
 
Den här köpte jag sommaren 2010 och det är lätt den skönaste hjälmen som jag har haft på huvudet! Dock så har den ingen ventialtion alls så man blir ju sådär roligt varm om huvudet när man rider i den på sommaren. Men det är de ända minuset med den, snygg är den också.
 
 
2. Lamicell Master
 
Lamicellhjälmen fick jag i födelsedagspresent av mormor 2011. Väger inget och har bra ventilation. Superbra att ha när det är varmt. Dock så kanske jag inte passar sådär jättebra i den men den är skön så de får gå ändå ;)
 
 
Sen så är jag sååååhäääär sugen på att köpa en till hjälm, gärna en brun. Men de får nog vänta lite, haha!
 
//Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0