Mina stigbyglar

Jag älskar att köpa stigbyglar, av alla sorter!! Jag är nog lite sån som vissa kan vara med schabrak, att man vill ha massor av olika i olika färger. 
 
Men jag lyckades faktiskt bestämma mig för att sälja mina ena soft up nyss, även fast det gjorde lite ont. Fick såpass bra bud så kunde inte säga nej till det.Men nu ska jag visa vilka jag har!!
 
1. Guldiga JIN stigbyglar. Sjuukt snygga och riktigt sköna. Kostar ca 1699 kr, absolut värt pengarna och ett utav mina favoritstigbyglar. Jag hoppar dock inte så ofta med dem eftersom det inte är säkerhetsstigbyglar och då löser dem inte ut, blir mest i dressyren de används. 
 
 
2. Har även ett par svarta JIN stigbyglar som jag köpte begagnade utav Matilda till ett bra pris. Dessa används ännu flitigare och nästan dagligen, såklart är dem här också sköna eftersom det är samma stigbygel bara en annan färg. Dock lite mer slitna och man får inte samma fäste då. 
 
3. Svarta composti stigbyglar. KÖpte dem för att ha under vintern då det blir kallt för fötterna med metall, ville då ha plast. Men jag tyckte att dem var riktigt bra och man fick bra fotfäste. Riktigt billiga var dem också, finns att köpa på Hööks. 
 
4. Sprenger bow balance. Kan inte neka att detta är mina absoluta favoriter. Har aldrig någonsin ridit med så sköna stigbyglar seriöst, dem slår alla andra stigbyglar flera gånger om tycker jag. Brukar ha dem när jag tävlar både dressyr och hoppning för jag tappar dom nästan aldrig och dom är väldigt stadiga att rida med. Nästintill perfekta. 
5. Har även ett par soft up som är brun/svart. Hade innan också brun/vanilj men jag tyckte det var svårt att matcha och som jag skrev där uppe så fick jag ett bra bud och då kändes det dumt att hålla kvar dem när dem knappt användes. 
Används mest i hoppningen då jag på något sätt lyckas få skav av dem när jag rider dreessyr? Men en superbra stigbygel, men sprenger slår dom ändå..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0