Skillnad..

Tycker verkligen det har blivit stor skillnad på Annabell i hoppningen när jag tittar tillbaka på gamla filmer. Jag minns att hon liksom inte riktigt ville fram till hinderna, trots att hon såg glad ut. Det kändes alltid som att hon skulle stanna, trots att hon varken gjorde det eller det såg ut som det. Men det KÄNDES. Och jag hade verkligen ingen koll på yttersidan eller galoppen alls. 
 
Jag tycker vi har utvecklats mycket under det senaste året faktiskt. Jag har fått mer koll på tempot och hon är så mycket hoppgladare och bjuder mot hinderna istället för att stanna av mot dem. Okej att vi inte alltid får bra avstånd och det blir ju fortfaarande lite hejhopp ibland, men så är det bara. Vi är inte helt perfekta liksom och jag är inte så bra på att se avstånd och hon har lite svårt att korta och länga galoppen snabbt. De där avbrotten till trav har vi också fått bort, när hon stannar av och inte riktigt vill. Byter galopp själv gör hon också och vi har så mycket roligare tillsammans nu. 
 
Kolla på den här filmen från i början på förra året. KAOS var det och jag var så arg efteråt, vet dock inte vad jag gjorde för svängar alltså.. Då var det dessutom 60 cm och clear round. Nu hoppar vi LC på lokaltävlingar och ska snart debutera LB. Inte jättehögt, men bättre än 60 cm iaf ;)
 
 
 
/ Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0