Soligt glad hälsning från mig!

Regnat hela dagen och så när man sitter i bilen och är påväg hem så slår vädret om till strålande sol. PRECIS så ska det vara, för det är riktigt mysigt att sitta i klassrummet när det spöregnar utanför. Och den där lukten när solen kommer och det precis regnat, den gillar jag!
 
Varit en riktigt bra dag faktiskt.. Fick reda på många prov och vissa blev lite besvikelse och vissa blev jag förvånat glad över. Men så är det, bara jag kommer in på den linje jag vill så blir jag nöjd. Jag och mamma åkte och köpte pizza efter skolan som vi ska äta ikväll, riktigt gott!
 
Annabell har jag skrittat idag medans Amanda skrittade Soccan. Hon kändes som vanligt, men jag får se när jag börjar trava om hon visar någonting. Hon ville inte helt släppa i munnen och så utan stretade lite, men jag lät henne bara hållas och var mjuk i handen och mot slutet släppte hon lite bättre, inte konstigt nu när hon vilat en vecka ju! Samma blir det imorgon, bara att jag rider i paddocken istället för Matilda kommer då och jag tror inte att hon orkar gå med i skogen. Ska ändå bara skritta en kort kort stund så det spelar inte så stor roll om jag befinner mig i paddocken eller utanför. 
 
Alldeles strax ska jag sätta igång en film och efter det runt 9-10 ska jag ut och ta in hästarna. Dom vill inte alls komma in på kvällarna nu, men det får dom göra ett tag till ändå tror jag. När det blir ännu senare på natten står dom där ute och gnäggar trots allt och då är det lika bra att ta in dem på kvällen än att behöva sova hela natten med två gnäggande hästar utanför fönsret, förra gången kunde jag inte låta bli att gå ut o ta in dom, då var klockan typ 2 på natten. Detta var ju dock förra året, bortskämda hästar jag har ;)
 
/ olivia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0