Stallet

Berättade aldrig om stallet vi var och kollade på i lördags kom jag på! 
 
Vi fick reda på att de hade en plats åt oss i fredags och vi hade nog nästa bestämt oss redan innan vi åkte och kollade. Det ligger iallafall så att jag kan cykla om jag vill, inte jättenära men tar typ 5-10 minuter med bil hemifrån så de ska inte vara några problem. På gården finns både paddock och skrittmaskin och det är ridavstånd till ett ridhus som vi kan få hyra så det är verkligen superbra. Dessutom har min granne sin häst i det stallet vid ridhuset så kan ju rida med henne ibland och så kan hon visa mig olika ridvägar, är även en till från klubben som bor i närheten. Och sedan i sommar om man har tid så går det faktiskt att rida till Lollo. Kommer ihåg att vi red nästan dit en gång för längesedan och de gick så bra så.
 
Enda minuset är väl att hagen ligger ganska nära vägen, dock är det inget problem egentligen, är ju många som har sina hästar i hagar vid vägen, så de är bara jag som är sjåpig. Sen har dem ingen sadelkammare än nu men de är igång och bygger och fixar så de kommer att komma, även fler hagar, så detta blir nog jättebra! :)
 
(samma bild om och om igen, men har inga andra)

Kommentarer
Postat av: tilde

låter som hos Lotta och Johan, har jag rätt?! :)

2013-05-10 @ 17:27:41
URL: http://tildebergmans.blogg.se
Postat av: Susanne

Ett tips när man har häst nära väg är att alltid ha någon reflex på. Antingen reflexgrimma eller en benreflex som man kan flytta runt på olika ben(för att undvika skav, att pälsen blir tilltryckt). Om hästen smiter ut så syns den iaf :-)

Svar: Tack för tipset, de har jag inte tänkt på :)
Matilda Scander

2013-05-11 @ 07:47:16
URL: http://kveikja.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0