Transportskydd

Jag och pappa kommer troligtvis köra både Annabell och Soccan  ganska mycket till samma tävlingar nu. Dressyren kör jag endast med Soccan men Annabell får nog följa med på några lokala hopptävlingar för hon kommer ju gå LC-LB nu och samma gäller för Soccan, så varför inte ta med båda två då? Förra gången var dom lite gnäggiga och Soccan var rätt stökik när jag red, men det är bara för dom att vänja sig, det måste liksom funka. Annabell funkar dock bättre när jag har med en annan häst nästan, men det är Soccan som blir lite knas. 
 
Men jag har bara ett par transportskydd och jag har lindat den ena hästen varje gång, men det blir lite jobbigt i längden att göra det när man ska lasta in igen mellan klasserna och så, så jag har inget annat alternativ än att kööpa nya transportskydd. 
 
Har kollat på några stycken, vill inte att dom ska kosta en hel förmögenhet men samtidigt ska dom vara bra och rejäla. Tänker att Annabell får mina gamla och så köper jag nya till Soccan, för dem jag har nu sitter inte 100% på Soccan, desto bättre på Annabell. 
 
Dessa från hööks tycker jag verkar rättså rejäla och bra, priset ligger på 679 kr. 
 
 
Schockemöhles för 795 kr verkar också ganska bra, men jag tycker nästan att dem från hööks verkar minst lika bra och då kan jag lika gärna köpa dem eftersom de är billigare, tycker dessutom dom är lite snyggare. 
 
Vet inte annars vad jag ska ha för transportskydd, jag är så dålig på att hitta några bra. De jag har nu köpte jag för typ 200 kr på falsterbo mässan och det var väl inte det bästa inköpet jag gjort om man säger så, dom funkar men är nog inte särskilt tåliga om hästen skulle få för sig något och "enligt transportskydden" så ska hasen vara typ 10 cm längre ner än vad den är. Knas. 
 

/ olivia
 

Kommentarer
Postat av: lovisa

Dom här har jag och jag tycker om dom super mycket, jättetåliga och super passform. "Billiga" är dom också! http://www.stromsbergsgard.se/ben-transportskydd/amigo-transportskydd

Svar: tack, ska absolut kolla dom! :D
/ olivia
Matilda Scander

2013-05-21 @ 14:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0