två svar

Är det bara du som rider eller också din mamma? :)

Förstår inte rikitg om du menar överlag eller på Highway men. Mamma har iallafall ridit sedan hon var liten och gör fortfarande. Highway har hon ridit när vi red honom på Bollerup. Tyvärr så har hon något som kallas MS, inte riktigt koll på vad de är men de märks när hon rider hästar med större steg så orkar inte hennes ben hänga med eller något. Och Highway har ju ganska mycket steg och orkar inte rikigt hålla ihop sig så mycket än. Så därför har inte mamma ridit. Dessutom har de varit bra att han bara haft en person på ryggen nu när allt varit nytt. Men han orkar ju mer och mer  så småning om och mamma kommer kunna rida honom mer och mer :)
 
Mamma och Gigolett 2011
 
Förstår att han är ny, ung & att du vill lära känna honom, men när tänker du rida ut med honom? Är du knte rädd att han ska tröttna på dressyren totalt fall du bara kör det dag ut och dag in? Och tröttnar inte du själv? Hahaha eller det kanske bara är jag som trött ar på att göra samma sak hela tiden ;)
 
Denna frågan har jag väntat på att den skulle komma. Jag är absolut orolig över att han ska tröttna på att gå på banan men jag har försökt variera arbetet och lagt in bommar osv. Men har varit mycket nytt för honom så. Rida ut är något jag tycker är jättevikitgt och roligt för både mig och honom. Dock har jag inte velat rida ut en då de helt enkelt inte kommit något bra tillfälle. Men ska se om jag kan rida ut med Lotta och Cardatch någon dag så han får ha med sin kompis eller om jag rider själv och så får mamma gå med. 
 
//Matilda

Kommentarer
Postat av: Totte

Tråkigt att din mamma har MS. Min kompis pappa har det förstår hur du känner!:)

Svar: Mamma verkar som tur var inte ha problem med de i vardagen utan de märks när hon rider hästar med större steg bara :) och att hon blir tröttare i benet :)
Matilda Scander

2013-05-29 @ 14:47:07
URL: http://eslovsriders.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0