Vad han är bra!

Träningen idag gick superbra! Tyckte Linda förklarade bra och de vi gjorde gav verkligen resultat. Började med att göra lite halter och se till att han var kvick framåt i igångsättningen, han var lite slö i början och lite i "viloläge" men Linda hjälpte mig lite och hade dressyrspöet och petade lite när jag skänklade och sa de att om han sticker iväg nu så ställ dig bara upp och låt honom gå fram och ta sedan ner honom och beröm, för vi ville ju att han skulle fram, bara för att klargöra, hon sloh honom alltså inte utan petade till lite på låret på honom. Men han gjorde inte så mycket men förstod att han skulle fram lite kvickare.
 
Sedan använde vi oss mest av nedre delen av paddocken och hade ett litet fyrkantspår där istället för de var så mycket insekter nere vid skogsdungen. I början i traven så gjorde vi lite avsaktingar till skritt och tillbaka i trav. Fokuserade mycket på att han inte skulle "flasha iväg" med sin stora gång hela tiden utan samla ihop sig lite mer och verkligen jobba upp under sig. Vi jobbade även mycket på volt i båda varven och att jag skulle flytta honom lite och få honom mjuk. Galoppfattningarna gjorde vi också på volt och just för att de skulle bli enklare så gjorde jag en liten flyttning innan. I högervarvet gjort vi klart bästa galoppfattningen hitills, sådär bra så man tänkte att "Shit vad bra det blev, de gjorde vi bra" . I vänster var lite struligare då både jag och han var trötta men vi fick till det också!
 
Kanske kan klippa ihop en liten film imorgon ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Patricia

Söt häst du har! <3 vi vill gärna ha film :D
#skickavidarenätkärlek

2013-05-31 @ 14:23:38
URL: http://ponnylovers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0